.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشن تولد «گل آقا» در رشت

معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان گفت: همزمان با شصت و هفتمين سالروز تولد مرحوم كيومرث فومني (گل آقا) شب شعر طنز «در حلقه رندان » در رشت برگزار مي‌شود.

محمد حلم چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: براي آشنايي هرچه بيشتر مردم با مقوله طنز و فراهم كردن فضايي نشاط آور و فرحبخش در جامعه و همچنين نكوداشت مفاخر و ادبيات كشور، شب شعر «در حلقه رندان» با حضور شاعران طنزپرداز برجسته كشوري برگزار مي‌شود.
وي افزود: اين مراسم در روز هفتم شهريور امسال به مناسبت سالروز تولد مدير مسئول فقيد هفته‌نامه گل آقا در زادگاهش گيلان برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان، كيومرث صابري فومني (گل آقا) را يكي از تاثيرگذارترين طنزنويسان معاصر دانست و خاطرنشان كرد: اين طنزنويس معاصر با نشريه گل آقا توانست پايگاه ويژه‌اي براي طنزنويسان كشور ايجاد كند.
حلم تصريح كرد: اوج فعاليت هنري اين طنزنويس معاصر با راه اندازي هفته نامه گل آقا رونق گرفت، به طوري كه اولين شماره آن در كمتر از يك روز ناياب شد.
كيومرث صابري فومني در سال 1320 در يكي از روستاهاي شهرستان صومعه‌سرا به دنيا آمد و پس از تحصيلات ابتدايي در زادگاهش به تهران رفت و موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران شد.
صابري در سال‌هاي پس از انقلاب با راه اندازي ستون دوكلمه حرف حساب در روزنامه اطلاعات توانست جايگاه منحصر به فردي در طنز كشور به دست آورد.
كيومرث صابري در 11 ارديبهشت سال 83 پس از طي يك دوره بيماري درگذشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : گل آقا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.